Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Akciós termékek

Kapcsolat

Kovács Imre Egyéni Vállakozó
Kossuth u 25
4125 Pocsaj
Telefonszám: +36 70 429 5080
klb2@citromail.hu
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-78623042

Legnépszerűbbek

Szavazás

Mi a véleménye az új honlapról?

Nagyon tetszik 90% Egész jó 4% Nem túlságosan tetszik 4% Egyáltalán nem tetszik 2%

 


Üzleti feltételek (ÁSZF)
Általános szerződési feltételek

 

Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül

megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási

kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával

kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére

állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján : http://www.manojatekbolt.hu

és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm

Jelen Ászf letölthető innen:/fotky5018/Altalanos_szerzdesi_feltetelek2017.docx

1.SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

 

A szolgáltató neve: Kovács Imre Egyéni vállalkozó,Tóth Anita Egyéni vállalkozó

A szolgáltató székhelye (és a panaszügyintézés helye): 4125 Pocsaj Kossuth u 25

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,

rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: klb2@citromail.hu

Adószáma: Kovács imre:67332643-1-29,Tóth Anita:53693189-1-29

Bankszámlaszám:11600006-00000000-78623042

Erste Bank Zrt.

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pocsaj Önkormányzat

Telefonszáma: 06/70/429-5080

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-90640/2015,NAIH-127603/2017

A szerződés nyelve: magyar

Tárhely-szolgáltató adatai:

Bohemiasoft s.r.o

Székhely: Rudolfovská tř. 247/85, 37001 České Budějovice

Cégjegyzékszám: 28090403
Adószám: CZ28090403

Adatvédelmi tájékoztató: http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm Lásd lap alján!

 

 

2.ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

 

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat

értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári

Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus

kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)

törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező

rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

2.2. A jelen Szabályzat 2015. szeptember 19. nap napjától hatályos és visszavonásig

hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a

Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11

(tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak

használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával

kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop

weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem

regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára

nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a

feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

 

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak

bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal

terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy

azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és

értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3.MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

 

3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre

vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 

3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a

termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek

eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk

felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete

miatti különbözőség miatt.

 

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja

Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a

Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék

közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg

rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató

nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron

történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási

szándékától.

 

3.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és

feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés

a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.

Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,

azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező

nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött

szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján

a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4.RENDELÉS MENETE

 

4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba vagy

regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

 

4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

 

4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor

megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

 

4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni,

kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket

vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X”

ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését

követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a

„frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

 

4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,

melynek típusai a következők:

 

4.5.1. Fizetési módok:

 

4.5.1.1. Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor

kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

 

4.5.1.2. Előre utalás: Ebben az esetben előre átutalja a Vásárló a megrendelt termék

összegét valamint a szállítási költséget, melyhez a következők az adatok:

Kedvezményezett bankja: Erste Bank Hungary Zrt

Kedvezményezett neve: Kovács Imre

Adószám: 67332643-1-29

Kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-78623042

Előre utalás esetén a megrendelés teljesítése a megrendelt termék árának és a szállítási díjának a fenti számlaszámra történt beérkezése után kezdődik.

Előre utalás esetén, amennyiben a megrendelt termék ára és a szállítás díja a megrendelést követő 2. (második) munkanapon belül nem érkezik meg a fenti

számlára a megrendelés törlésre kerül!

 

4.5.2. Szállítási módok és költségek:

 

4.5.2.1. Szállítási mód:

-DPD futárszolgálat

-Ingyenes kiszállítás az egész ország területén 10000 Ft rendelés felett (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)

-Törékeny áruk szállítása MPL futárszolgálattal (utánvéttel!)

Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törélkeny szállitási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!

 

4.5.2.2. Szállítási költségek:

-Banki átutalás 1040 Ft

-Utánvéttel 1360 Ft

-Ingyenes 10000 Ft rendelés felett előreutalással (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)

-Ingyenes 10000 Ft felett utánvéttel (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)

-Törékeny áruk szállítása MPL futárszolgálattal (utánvéttel!) 2530 Ft

Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törélkeny szállitási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!

 

4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az

áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése

illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő

ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van

arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

 

4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján

minden költséget tartalmaz. A számlát és ha a termékre jótállás érvényesíthető a

garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot

kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt

esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a

csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt

Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-

17 óra közötti időszakban.

 

4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban

még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet

a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel

kapcsolatos kívánságát.

 

4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt

minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt

adatokat.

 

4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást

kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől

számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de

legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az

ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés

és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az

Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem

érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg

regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud

üzenetet fogadni.

 

5.A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Az általános

teljesítési határidő 5 munkanapon belül. A megrendelés feldolgozásaként

megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,

amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül

feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton

visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

5.2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a

szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről

Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett

összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E

kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb

következményei alól.

 

 

 

 

5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a

beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli

változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt

megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben

történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően

kerülhet sor!

 

6.ELÁLLÁS JOGA

 

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a

fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a

megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül

elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató

hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

 

6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap

elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól

eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

6.3. Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja

közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát,azonban a visszaszállitás költsége a felhasználót terheli!

Át nem vett csomagok visszaszállitási költsége 1360 Ft!

 

6.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás

nem vállalta e költség viselését.

 

6.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának

költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem

rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

6.6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék

esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére

állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó

személyére szabtak.

 

6.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

b. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy

higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

c. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően

elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

6.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét

követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14

napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a

szállítási díjat is.

 

 

 

6.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal

egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód

igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód

alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

6.10. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől

való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől

számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy

Szolgáltató címen leadni.

 

6.11. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt

visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

 

6.12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,

kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

 

6.13. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon

többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos

fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

6.14. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett

értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének

megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

 

6.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta

az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,

hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe

venni.

 

6.16. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését

megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt

adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés

alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő

jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés

esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A

megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja

vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

 

6.17. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű

használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak

megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy

napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti

Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

 

6.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

rendeletek:

 

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve

 

6.19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen

Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

6.20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a

szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

7.Szavatosság

 

Kellékszavatosság

 

7.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással

szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv

szabályai szerint.

 

7.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel

élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó

által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más

igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást

vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére

Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –

a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is

áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt

volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

7.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem

később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két

éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

7.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági

igényét.

 

7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye

érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó

igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető

vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban

már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba

már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

7.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –

kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

7.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék

kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

7.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos

minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által

adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba

hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e

jogosultságát elveszti.

 

7.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági

igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy

forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági

igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

7.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági

kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági

kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta

forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal

időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából

ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és

termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem

érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése

esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó

kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

8.A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

 

8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a

rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,

vagy akár csak nyugtával).

 

8.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót

terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

8.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről

jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

8.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó

rendelkezésére kell bocsátani.

 

8.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének

teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –

az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez

fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles

értesíteni a fogyasztót.

 

8.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig

köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

8.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést

legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

 

9.VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.

Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a

jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy

érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,

jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a

joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.

Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli

nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem

ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy

kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben

ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

10.PANASZKEZELÉS RENDJE

 

10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a

megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben

Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak

teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy

levél útján is közölheti.

 

10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint

orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz

azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal

kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy

másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A

panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet

és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző

hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

10.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy

békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken: http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm

 

10.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető

testületi eljárást.

 

10.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu

 

10.7. Vagy területi szerveihez:

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Főosztályvezető: dr. Molnár Péter

Cím: 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19.
Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753
E-mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu

Ügyfélszolgálat (rezsipont):

hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.00
pénteken 8.00 – 12.00

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:

http://www.nfh.hu/teruleti

 

10.8. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

 

10.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági

eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje

a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,

ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok

egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása

érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére

tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő

kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

10.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon

átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi

és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

10.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség

terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület

számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy

részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye

nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti

megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a

fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének

felajánlására terjed ki.

 

11.ADATVÉDELEM

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:

http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm Lásd lap alján!

A weboldal adatkezelési tájékoztatója letölthető innen: Adatkezelesi_tajekoztatouj.docx

 

 

 

 

 

AZ ÁRVÁLTOZÁS JOGÁT FENNTARTJUK!

Pocsaj, 2015. október 19.

 

Adatvédelmi/adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztató

Bevezetés

Kovács Imre e.v. (székhely: 4125 Pocsaj Kossuth u 25., adószám: 67332643-1-29, telefonszám: 06/70/429-5080)

Tóth Anita e.v. (székhely: 4125 Pocsaj Kossuth u 25., adószám: 53693189-1-29, telefonszám: 06/70/429-5080)(a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) aláveti magát a következő tájékoztatónak.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) kimondja, hogy az érintettel (jelen esetben a webshop-használóval, a továbbiakban: felhasználó) az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.

Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.

Tájékoztatni kell az érintettet az Info tv. 6. § (1) bekezdése alapján arról is, hogy személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése

• az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy

• az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.

A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

Ha az érintettek személyes tájékoztatása lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna (mint például jelen esetben egy webshopon), a tájékoztatás megtörténhet az alábbi információk nyilvánosságra hozatalával is:

a) az adatgyűjtés ténye,

b) az érintettek köre,

c) az adatgyűjtés célja,

d) az adatkezelés időtartama,

e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak és jogorvoslati lehetőségeinek ismertetése, valamint

g) ha az adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételének van helye, az adatkezelés nyilvántartási száma.

Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi weboldalak adatkezelését szabályozza: http://www.manojatekbolt.hu és a fenti tartalmi előíráson alapul. A tájékoztató elérhető az alábbi oldalról:  http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm

Az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-90640/2015,NAIH-127603/2017

A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba. A tájékoztató egyes fejezetcímei mögött megjelenítjük a jogszabályi hivatkozást is.

Értelmező fogalmak

1. érintett/Felhasználó: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;

2. személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

3. különleges adat: a) a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat, b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat;

4. hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

5. tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

6. adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált Webaruhaz.illattenger.hu - Adatkezelési Tájékoztató – 2015. 3 eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

7. adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

8. adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

9. nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

10. adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

11. adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;

12. adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

13. adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

14. adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;

15. adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is - adatok feldolgozását végzi;

16. adatfelelős: az a közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton kötelezően közzéteendő közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a működése során ez az adat keletkezett;

17. adatközlő: az a közfeladatot ellátó szerv, amely - ha az adatfelelős nem maga teszi közzé az adatot - az adatfelelős által hozzá eljuttatott adatait honlapon közzéteszi;

18. adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;

19. harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

Az adatkezelés jogalapja

1. Személyes adat akkor kezelhető, ha

• ahhoz az érintett hozzájárul, vagy

• azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli.

2. Személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése a) az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.

3. Ha az érintett cselekvőképtelensége folytán vagy más elháríthatatlan okból nem képes hozzájárulását megadni, akkor a saját vagy más személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges mértékben a hozzájárulás akadályainak fennállása alatt az érintett személyes adatai kezelhetőek.

4. A 16. életévét betöltött kiskorú érintett hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése vagy utólagos jóváhagyása nem szükséges.

5. Ha a hozzájáruláson alapuló adatkezelés célja az adatkezelővel írásban kötött szerződés végrehajtása, a szerződésnek tartalmaznia kell minden olyan információt, amelyet a személyes adatok kezelése az érintettnek ismernie kell, így különösen a kezelendő adatok meghatározását, az adatkezelés időtartamát, a felhasználás célját, az adatok továbbításának tényét, címzettjeit, adatfeldolgozó igénybevételének tényét. A szerződésnek félreérthetetlen módon tartalmaznia kell, hogy az érintett aláírásával hozzájárul adatainak a szerződésben meghatározottak szerinti kezeléséhez.

6. Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában

• a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy

• az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll

Az adatkezelés célhoz kötöttsége

1. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.

2. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.

Az adatkezelés egyéb elvei

A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.

Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges - naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.

Funkcionális adatkezelés

1. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal funkcionalitásának működése körében a következőket:

a) az adatgyűjtés ténye,

b) az érintettek köre,

c) az adatgyűjtés célja,

d) az adatkezelés időtartama,

e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

2. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Jelszó, vezeték- és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím, számlázási név és cím, adószám, a regisztráció időpontja, regisztrációkori IP cím.

3. Az érintettek köre: A webshop weboldalon regisztrált valamennyi érintett.

4. Az adatgyűjtés célja: Szolgáltató a weboldal teljes körű használata, pl. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá hírlevél küldés nyújtásának céljából kezeli a Felhasználók személyes adatait.

5. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A regisztráció törlésével azonnal. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat.

A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

6. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

7. Az adatkezelés során igénybe vett adatfeldolgozó:

Bohemiasoft s.r.o

Székhely: Rudolfovská tř. 247/85, 37001 České Budějovice

Telefon: + 36 21 2526800

Cégjegyzékszám: 28090403
Adószám: CZ28090403
Bankszámlaszám:
14100079-21105649-01000007 Sberbank Magyarország Zrt.

Adatvédelmi tájékoztató: http://www.manojatekbolt.hu/manojatekbolt/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm

8. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: A következő adatok módosítását lehet elvégezni a weboldalakon: Jelszó, vezeték- és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím, számlázási név és cím, adószám. A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:

- postai úton a 4125 Pocsaj Kossuth u 25. címen,

- e-mail útján a klb2@citromail.hu e-mail címen.

9. Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:

A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

A funkcionális adatkezelésre vonatkozó alapelveink (Elker tv. 13/A.)

1. A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

2. A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. Aszolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az Elker törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

3. A szolgáltató a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos adatokat bármely egyéb célból - így különösen szolgáltatása hatékonyságának növelése, az igénybe vevőnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás céljából - csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett és az igénybe vevő hozzájárulása alapján kezelhet.

4. Az igénybe vevőnek az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is folyamatosan biztosítani kell, hogy az adatkezelést megtilthassa.

5. A kezelt adatokat törölni kell a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés megszűnését, valamint a számlázást követően. Az adatokat törölni kell, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy az igénybe vevő így rendelkezik. Törvény eltérő rendelkezése hiányában az adattörlést haladéktalanul el kell végezni. 6. A szolgáltatónak biztosítania kell, hogy az igénybe vevő az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse, hogy a szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel, ideértve az igénybe vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.

Cookie-k (sütik) kezelése

1. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal cookie adatkezelése körében a következőket:

a) az adatgyűjtés ténye,

b) az érintettek köre,

c) az adatgyűjtés célja,

d) az adatkezelés időtartama,

e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

2. Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”, melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.

3. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok

4. Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.

5. Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár” nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.

6. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetén a honlapok látogatásának befejezéséig tart.

7. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

8. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.

9. Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.

10. A webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás igénybevételével méri a Szolgáltató. A szolgáltatás használata során adatok kerülnek továbbításra. A továbbított adatok az érintett azonosítására nem alkalmasak. A Goggle adatvédelmi elveiről bővebb információ itt olvasható: http://www.google.hu/policies/privacy/ads/

Hírlevél, DM tevékenység

1. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és kifejezetten hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein (pl. elektronikus levélcím, vagy telefonszám) megkeresse.

2. Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez szükséges személyes adatait kezelje.

3. Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben Szolgáltató minden - a reklámüzenetek küldéséhez szükséges - személyes adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a Felhasználót. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva.

4. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a hírlevél-küldés adatkezelése körében a következőket:

a) az adatgyűjtés ténye,

b) az érintettek köre,

c) az adatgyűjtés célja,

d) az adatkezelés időtartama,

e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

5. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: név, e-mail cím, (telefonszám) dátum, időpont.

6. Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.

7. Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail, sms, push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.

8. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés.

9. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

10. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintett bármikor, ingyenese leiratkozhat a hírlevélről.

11. Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése:

A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – a hozzájárulásban meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.

Adattovábbítás

1. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal adattovábbítási tevékenysége körében a következőket:

a) az adatgyűjtés ténye,

b) az érintettek köre,

c) az adatgyűjtés célja,

d) az adatkezelés időtartama,

e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

2. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre. A továbbított adatok köre a szállítás lebonyolítása érdekében: Név, cím, telefonszám, termék neve, fizetendő összeg.

3. Az érintettek köre: A házhozszállítást kérő valamennyi érintett.

4. Az adatkezelés célja: A megrendelt termék házhoz szállítása.

5. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A házhozszállítás lebonyolításáig tart.

6. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat a következők kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával:

Az adatkezelést és adatfeldolgozást végző személy neve, elérhetősége:

DPD Hungária Kft.

Székhelye, levelezési címe: 1158 Budapest, Késmárk utca 14. b. ép.

Cégjegyzékszám: Cg.01-09-888141

Adószám: 13034283-2-42.

NAIH-szám: NAIH-80728/2014.

E-mail: dpd@dpd.hu

Adatvédelmi tájékoztató: http://www.dpd.com/hu/home/siteutilities/aszf

7. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintett kérheti a házhoz szállító szolgáltató adatkezelőtől a személyes adatainak mielőbbi törlését.

8. Az adattovábbítás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

Adatbiztonság

1. Az adatkezelő úgy tervezi meg és hajtja végre az adatkezelési műveleteket, hogy biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.

2. Az adatkezelő gondoskodik az adatok biztonságáról (jelszóval, vírusirtóval való védettség), megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az Info tv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.

3. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi az adatkezelő különösen

• a jogosulatlan hozzáférés,

• a megváltoztatás,

• a továbbítás,

• a nyilvánosságra hozatal,

• a törlés vagy megsemmisítés,

• a véletlen megsemmisülés és sérülés,

• az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

 

4. Az adatkezelő megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.

 

5. A személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés, az adatok megváltoztatása és jogosulatlan nyilvánosságra-hozatala, vagy felhasználása megakadályozása érdekében az adatkezelő gondoskodik: • a megfelelő informatikai, műszaki környezet kialakításáról, üzemeltetéséről,

• a szolgáltatásnyújtásban résztevő munkatársai ellenőrzött kiválasztásáról, felügyeletéről,

• a részletes üzemeltetési, kockázatkezelési és szolgáltatási eljárásrendek kiadásáról.

6. A fentiek alapján szolgáltató biztosítja, hogy az általa kezelt adat

• a jogosult számára rendelkezésre álljon,

• hitelessége és hitelesítése biztosított,

• változatlansága igazolható, legyen.

 

7. Adatkezelő és annak tárhely-szolgáltatójának informatikai rendszere véd többek között

• a számítástechnikai csalás,

• a kémkedés,

• a számítógépvírusok,

• a spam-ek,

• a hack-ek

• és egyéb támadások ellen.

Az érintettek jogai

1. Az érintett kérelmezheti az Szolgáltatónál, hogy az adjon tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamint kérheti személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.

2. Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

3. Az adatkezelő - ha belső adatvédelmi felelőssel rendelkezik, a belső adatvédelmi felelős útján - az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

4. Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

5. Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.

6. Felhasználó kérelmére Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az esetleges adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított  legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.

7. Szolgáltató, amennyiben a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot helyesbíti.

8. Törlés helyett Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a Felhasználó jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

9. Szolgáltató törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, a Felhasználó kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.

10. Az adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.

11. A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

12. Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Jogorvoslat

1. Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha

a) a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;

b) a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;

c) törvényben meghatározott egyéb esetben.

2. Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az Szolgáltató az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

3. Amennyiben a Felhasználó Szolgáltatónak a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen - annak közlésétől számított 30 napon belül - bírósághoz fordulhat. A bíróság soron kívül jár el.

4. Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125

Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Bírósági jogérvényesítés

1. Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. Az adattovábbítás jogszerűségét az adatátvevő köteles bizonyítani.

2. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per - az érintett választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.

3. A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett pernyertessége érdekében beavatkozhat.

4. Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére, zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve az adatátvevő által kért adat kiadására kötelezi.

5. Ha a bíróság az adatátvevő kérelmét elutasítja, az adatkezelő köteles az érintett személyes adatát az ítélet közlésétől számított 3 napon belül törölni. Az adatkezelő köteles az adatokat akkor is törölni, ha az adatátvevő a meghatározott határidőn belül nem fordul bírósághoz.

6. A bíróság elrendelheti ítéletének - az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő - nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett védett jogai megkövetelik.

Kártérítés és sérelemdíj

1. Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.

2. Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.

3. Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

 

4. Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Zárszó

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

- 2011. évi CXII. törvény

– az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)

- 2001. évi CVIII. törvény

– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a) - 2008. évi XLVII. törvény

– a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról; - 2008. évi XLVIII. törvény

– a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a) - 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról

- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a) - 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról

 

Adatvédelmi_incidens_jegyzőkönyv.docx

Jótállás vagy elállás

Elállási_jog_nyilatkozat.docx

Jegyzőkönyv_szavatossági_igényhez.docx

Békéltető testületekhez fordulás lehetőségei

Tájékoztató_a_Békéltető_Testületekhez_fordulás_lehetsegeiről.docx

 

MmFhZWR